Wednesday, June 29, 2011

SELIPAR SEBELAH ?

Assalamualaikum..

hai hai hai.. hehe
rini ada cita lawak sket.. pasal selipar.kenapa selipar? sebab....

Semalam aku hangin 1 badan apabila satu-satunya selipar yang aku ada hilang SEBELAH.
skali lagi, Hilang SEBELAH.. kalau sepasang terus aku leh terima,mungkin orang curi blablabla kannn.. ni sebelah saja. pada mulanya aku engatkan kucing aku si jimmy tu main2 dengan selipar aku. ok fine, aku cari abes sekeliling rumah, sampai bawah kereta & rak kasut pon aku gigih cari tapi keputusan mengecewakan.. selipar aku tetap tinggal sebelah..

kat rumah ni ada la lagi beberapa selipar tapi tu mak & abh aku punya, apa kes kann nak pakai parents aku punya yang semestinya bukan saiz aku & hanya untuk dipakai diluar umah.
Selipar aku ni spesel sket. 234 in 1 sebab aku beli yang boleh pakai dok kat luar2 umah & juga ke mall.. so many in one la.. yang parents akunya stai selipar getah ala2 jepun tu, gamakk ke nak pakai p mall ??? macam tak proper la kan...

Lepas tu aku pon giat la dok mengadu kat pak aku.. aku cakap jimmy yang dok main sampai hilang sebelah.. tapi pak aku jawab " ada kaa KUCING nak bawak lari kasut hang" .. haha betoi jugak kan. paling tak pon mesti kawasan umah ja kan, gamak KUCING tu nak heret p jejauh, bukan ikan pon..

Pastu aku makin giat berfikir, & aku merasakan mesti budak2 yang dok main petang2 ni yang amek selipar aku.. takpon main sepak2 kan, sebab depa jeles selipar aku cantikkk !! *motipppsangatt* HAHA.. tapi takpala dah tadak nak buat macam mana kan.

Nak dijadikan cerita, petang tadi budak2 yang selalu dok main depan umah aku tu datang main macam biasa kan.. aku yang kat dalam rumah ni buat2 la cakap dengan nada yang kuat "sapa laa yang dok gatai amek selipar aku ni sampai hilang sebelah, dok sepak2 ka, amek main tuju kasut ka kan, kalau dapat kat aku, memang mendapat la budak tuu " (gangster x?? hahah ok aku tambah2 sket dialog tadi tapi lebih kurang macam tu la)

Lepas tu aku p bersiap-siap nak kuar p print resume & sijil segala sebab esok ada interview buat ke sejuta kalinya secara tiba-tiba Terkejut Berok & rasa sedikit lucu apabila selipar aku yang hilang tu ada balik, siap susun sebelah2 & diletakkan dengan teratur lak tu ? & bebudak time tu semua dah hilang. maybe dah p main tempat lain kan..

& dalam hati aku mula berkata "sahih budak2 tu yang letak pa" sambil gelak kecil..
tapi tak kesah la, janji aku dapat balik selipar aku & dapat jimatkan $$ untuk beli yang baru..
TERIMA KASIH la pada yang sudi susun balik elok2.. hahahahahhaha

Ok baiii

No comments:

Post a Comment