Saturday, February 26, 2011

Saya, Aku, Aii, Me & blablablabla

Hello readers ! ! hauWoWyoU gangss ?? =)

Entry kali ni memang dah lama aku nak ketengahkan tapi tak mempunyai idea penyampaian yang mantopss so tak terpost jugak. tapi kali ni saya tibai je janji post.. leh tara tu ? kuikuikui =p
Bab2 bahasa ni memang aku failed sket w'ponn masa SPM dapat A untuk bahasa Malaysia kan! *show off sket !! sebab tu je yang A pon masa SPM* hahahak !

Jadi disebabkan itu jugak lah aii guna kata ganti diri ekut suka sesedap rasa hati ja. Bila refer balik kat entry2 sebelum ni pon kepelbagaian kata ganti nama diri digunakan. contoh : Saya, Aku, Aii, Me & lelain..
mesti ada yang cakap "tah pape kan minah ni sat2 aku, sat2 saya & Me bagai. poyo gila"....
Hahahahhaha.. Cool la beb ! teruskan memberi pendapat anda =))

For ur info, Kata ganti nama diri tu actually mengikut kesesuaian sesuatu entry tu. bila rasa2 mood nak Sopannn so kata ganti 'Saya' lah me guna. kalau mood nak bengangg sentapp bagai so mula la ber 'Aku Hang' . Kalau me rasa nak mengada-ngada so 'Aii' atau 'Me' akan digunakan. so senang cita ikut suka aii lah kan. Sometimes mood juga memainkan peranan dalam sesuatu penulisan, so sebarang ayat atau penyampaian selalunya seiringan dengan mood kita.
disebabkan itu jugak lah Blog ni ditubuhkan. Personal blog yang lebih kepada kisah kehidupan seharian. pahit, manis, suka duka, marah bengang bagai kan.. Maka tak hairanlah kalau blog kesayangan ni juga diberi nama Ceritera Kehidupan kan. heeee sekian.. =D


p/s : Sila baca dengan penuh kekusyukkan & anda akan menjumpai kepelbagaian kata ganti nama diri yang dimasukkan sekali gus dalam 1 entry ni. happy reading peeps "))



No comments:

Post a Comment