Monday, February 28, 2011

Alergi kulit


Terasa gatal-gatal pada kulit ? ?

Naik ruam-ruam merah di kulit ? ?

Ada benjolan kecil & berair di kulit ? ?


Kalau ada, memang Sah ! Alergi Kulit la tuu..

same goes to here . . . . . T.T
Bermula tahun 2011 ni maka bermula la jugak penyakit yang membuatkan aku ta senang duduk ni. huhuhu b4 ni pon ada jugak alergi tapi tak la seteruk tahun ni. dah la tak lama lagi dah nak kena ikat. cana nak sarung cincin kalau tangan jejari suma naik ruam-ruam merah.. Tak cantikkk la weyyhhh !!!! Wuaaaaa ="( *mati laaa*

So start dari awal bulan februari, aku dah mula 'memantangkan' diri dari makan benda-benda yang leh mendatangkan kegatalan melampau. Aku bukan leh sangat gatal-gatal bagai ni. satgi mula la nak garu gila-gila nya.. & akibatnyaa... kulit penuh dengan ruam-ruam merah. sangat ta cool kan ! aku juga dinasihatkan oleh ahli farmasi supaya pakai sabun mandian bayi. mcm johnson&johnson tuuu.. sebab kulit aku jenis yang mengada-ngada macam tuan dia gak, sebab tu takleh pakai sabun mandian lain, nanti mula laa nak tegaru-garu macam tetttt... HOho =p

Selain tu, kalau ada sebarang cecair yang boleh mendatangkan kegatalan juga amatlah digalakkan supaya STOP terus dari pakai menda lah tu. sebagai contoh perfumes, body mist, lotion & lelain. Dannn aku sudah mengenalpasti satu benda yang bila aku pakai, rasa kegatalan pon akan kunjung tiba, iaituuuuu Body Mist dari Elianto. Maybe ta sesuai dengan kulit kot..
tapiiiiiii ! ! Eyeliner dia memang mantopss !! aku suka gila weh.. hehehe yang tu ta alergi. ekekkeke=p

So pada sesiapa yang senasib dengan aku, aku cadangkan apa yang aku pantang, ampa pantang la eh. untuk lebih info cee ushar-ushar kat gugel & kalau nak yang lebih confirm lagi g jumpa dokter teros okeh ! =))

No comments:

Post a Comment