Wednesday, February 23, 2011

Terlalu muda ?Terlalu Tua ??

Assalamualaikum & Salam 1 Malaysia =)

Entry kali ni lebih kepada angka. yaaa yaaa angka 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 blablabla .
tapi bukan angka tu yang nak di kupaskan, tapi lebih Kepada "UMUR".
Ada Apa Dengan Umur ? awat orang dok lorat sangat pasai umoq ?
cnth : dia tu mudaa lagi la nak tettt.
dia tu dah setengah abad tapi tak kawen2 lagi. Muda2 dok berhinguih lagi kalot nak ada marka suma.. DAN itu adalah perkara yang selalu sangat kita dok dengaq.! Nek menanah dah telinga dok dengaq. awat la orang suka dok lorat pasai orang lain.. even aku pon memang la ta lari dari benda2 cemtu. tapi tak la sampai nak men'down'kan orang gila2.

ok now sebut pasal angka actually lebih kepada cik punya blog ni sendiri which is yang dah tak lama lagi bakal di sunting oleh jejaka idamannya.. wahh idaman sangatt tawww.. hahahaha=p

Daripada nak cita pasal orang bek bagi contoh diri sendiri.. keskeskes .
nak cakap pasal orang mengata ni kalau nak kutip satu2 sampai mati pon tak abes wa cakap lu.
buat baik pon orang kata, buat salah jangan cakap la kan..maunya bertahun orang dok kata.
so aku lebih senang dengan berprinsip " Tak Mati Dengan kutukan orang & Tak hidup dengan Pujian Orang ".. meanss.. hangg kata kat aku pon aku ta kesah hang nak puji pon aku ta kesah..
tapi 'Tak Kesah' aku tu bertempat la. nanti tak kesah sangat orang pijak kepala lak kan. so sendiri mau engat la kan.

Nak cakap orang dok kata or kutuk aku tu tayah cakap la kan.. yang aku taw sendiri pon banyakk yang tataw pon 4 sure memang ada. Yang puji melambung pon x kurang jugaa, mestilaa ada kan.
tapi taleh puji lebih2 sangat, aku ni bukan boleh. nanti lupa diri. kah kah kah !

Oke bercakap pasal umur. This year aku dah boleh dapat "KUNCI" so bermakna umur aku dah 20 ++ la kan. hahaha sebut pasal KUNCI for sure dah tau kan pompuan kalau dapat kunci umur bapa. Kunci tu bermakna kita dah dikira cukup matang or dewasa untuk membuat keputusan sendiri. maybe bebas ckit la kan. tapiiiii disebabkan aku anak tunggal so tak ada perkataan BEBAS. aku still di pantau oleh mak abah. nak cakap keluar malam NO WAY !! kecuali dengan sebab yang kukuh. but sometimes tipuu jugak sana sini. *weeeyy jahat gila aku ni* :P
tapi kalau tinggal sendiri macam study jauh2 dok umah sewa tu memang keluar malam la. tu jangan cakap la. tu ja peluang yang ada so grab je la, jangan sia-siakan. HAHAHA.

*Actually dipantau oleh parents ni bagus sebenarnya, SEBAB... aku tak la jadi macam sesetengah orang, keluar malam tak balik2, clubbing, berpeleseran tak tentu hala semua. so thankks to mak& abah disebabkan kawalan sebegitu ati tadak hati langsung nak jadi macam orang lain yang bebas Bersosial. Bersosial ok tak ok nya bila jadi *Ber So Sial *

Aku tak cakap aku ni baikkk suciii gila, aku bukan malaikat pon yang ta penah buat salah Atleastttt sebagai seorang perempuan buat cara perempuan la kan *bak kata abah* kehkehkeh =p


Sebut pasal umur, insyaAllah dengan umur MUDA skarang ni aku akan mengikat tali pertunangan dalam masa yang terdekat ni. so bila berita ni keluar banyak la respon itu ini keluar kan. U noe watt ?? 'ada aku kesah' ? teruskan bercakap selagi boleh. nanti dah kena kanser mulut tak leh cakap lak kan. so just go onn bebeh! *tapi bukankah lebih elok kalau becakap benda yang elok2 ja sebelum terkena kanser mulut, atleast tak la menyesal sangat nanti sebab tak cakap benda2 yang elok kannn* OK mrapu sudaa HAHAHA.

Perbezaan umur antara aku & incik bf adalah dalam 4 tahun. so sorang kurang matang & sorang lagi dah matang, baru lah lengkap hidup ni kan. :D sorang macam budak2 sorang lg macam bapak budak, so bila gado tadak la meletop gila2. sebab si bapak budak leh tenangkan si budak2 ni. hahahaha tenangkannn la sangat... hihihihi
tapi alhamdulillah sepanjang perkenalan kami belum penah lagi bergado berlanjutan selama berminggu-minggu. paling lama pon around 2-3 days.. "))

Oh ya, disebabkan perbezaan umur kami ni pon penah menjadi topik perbualan sipolan2 yang tetttttt ni. opsss terlezerr suda. haha.
ada si sipolan yang ta puas hati apa tah penah cakap yang aku ni "Budak Bawah Umur" laa. "Kerajaan Mesia ta bagi berkahwin ngn Budak Bawah Umur & sebagainya"
Wat The Flower (WTF) !! betol la kan..* ayat Jason* hahaha
apa masalah dia sebenarnya ? melawak ? nak lawak p masok raja lawak la beb..
Tu baru sorang. tak masok yang lelain lagi. alahaiii.. kelako betol la kan.
macam2 prangai manusia dok ada.

chill la derr apa salah sokong kawan2 buat benda elok. kata kawan so why not kalau sokong kawan2. But dun weri aku x benci sesapa malah tadak hak pon nak benci. aku still leh kawan or bertegur sapa macam biasa.

ok enough said.. kan dah lari tajukk haha.. k la see u next entry..
persiapan hari bahagia maybeee .... tata peeps.

p/s: maaf la pada sesapa yang aku terkata lebeyh2 tadak niat nak kutuk2 just luahkan isi hati yang sekian lama terpendam ni. maybe ni masa yang sesuai kan. =)

Dan ta lupa juga, for me biar orang nampak kita mulut jahat, perangai kasar bagai atleast tu adalah diri kita dari sweet talker, nampak suci tapi tuhan ja yang tau prangai dia yang hampeh tu. Renung-renungkan & Selamat Beramal =))



No comments:

Post a Comment