Sunday, July 22, 2012

Bermulanya kehidupan baru

Macam mana nak mula ya ? -.-?

urm.. ok kita mula dari hari kahwin aku. tapi aku tak ingat semua wuaaa, serba sedikit jela ye. kenduri atau reception perkahwinan aku adalah pada 2/1/12 iaitu hari isnin dua minggu dari tarikh nikah. tapi isnin tu cuti sebab New Year jatuh pada hari ahad. so tolak cuti ke hari isnin. Alhamdulillah wedding recept kami berjalan dengan lancar. terima kasih sekali lagi pada yang sudi memeriahkan majlis kami dulu dan mintak maaf juga di atas sebarang kekurangan dari pihak kami. sesungguhnya yang baik itu adalah dari Allah s.w.t dan yang buruk itu adalah dari diri kami sendiri. minta maaf juga pada saudara mara, rakan2 & sesiapa yang tak dijemput. Bukan tak nak jemput tapi kadang-kadang  terlepas pandang maklumlah ni merupakan kenduri pertama malah yang terakhir dari keluarga aku,(fyi aku anak tunggal family ni) so belum ada pengalaman mengendalikan sebarang kenduri lagi. nak cerita bebanyak pasal kenduri pon idea tak memberangsangkan di atas faktor kenduri tu dah lama so dah lupa sedikit sebanyak. so skrg aku sertakan beberapa gambar jelah untuk menceritakan hari bersejarah aku tu.


























Maap la diatas susunan gambar yang sangat menunjukkan kemalasan untuk menyusunnya dengan elok.ngeh3
ok tu beberapa gambar yang boleh aku selitkan.. sekarang bukan pengantin baru dah pon. tapi..... mood hanimun tetap tak penah pudar. hehehehe :b

Ok cukup dengan dengan wedding. hehe.. Selang beberapa hari dari hari wedd kami pon membawa diri ke sesi hanimunn.. chewah ! tapiii hanimun yang aku gelar pra-hanimun boley ? yela dalam buat persiapan kahwin kami sangat tak menang tangan. mana taknya semua kami berdua saja uruskan. yang lain sebagai pembantu sahaja. so memang tak menyempat la nak proper plan untuk hanimun. huhu
uols know wat ? sehari sebelum nak gerak baru plan nak hanimun mana. boley ? siap gaduh-gaduh bagai hanimun punya pasal. ayooo time tu very the stressed. mana taknya dah la tak booking & tak planning langsung tuptup nak hanimun. huh! tapi masa tu duit & cuti bukan lagi masalah. masalahnya tak well planned. aku pulak seorang yang tak suka tegesa-gesa. aku jenis yang agak detail. so masa tu memang stress buat aku. act dulu penah plan nak pegi dalam mesia dulu sama da perhentian, bukit tinggi, redang or watsoever tapi tu just plan gitu-gitu and tak amek port dah lepas tu.. at last tengah malam dalam 2,3 pagi tu kami decide nak ke Pulau Langkawi dulu since dekat dengan Penang & aku penah backpackers berdua dengan ex hausmate dulu. so agak tere la.LOL 
Boleh bayang tak pagi nak pegi tu baru kemas baju-baju bagai. haha. lawak pulak bila pikir2 balik. so kami pon pegi Langkawi juga secara backpackers. sampai sana baru sewa kereta, cari hotel & lain2. tapi still stress SEBAB part hotel paling sakit hati. mostly hotel at sana full. wuaaa frust !! so terpaksa amek hotel yang MAHAL. 

tapi hanimun berjalan dengan lancar disebabkan aku dah penah p Langkawi so dah tahu tempat-tempat yang nak chill. heee.. gambar masa hanimun tak dapek nak disiarkan di atas faktor keselamatan. LOL 
tapiii sumting yang aku takleh lupa & insyaAllah kalau ada rezeki lagi, aku nak p tempat makan kat sana iaitu BoutiqueCafe. memang terbaek lah tempat tu. sesuai sangat untuk dating dengan suami tersayang. hehe

tak habes sampai kat situ selang beberapa bulan akhirnya the real hanimun berjaya direalisasikan iaitu kami berjaya menerjah ke BukitTinggi buat pertama kalinya. Terbaikk!! best sangat. kalau untuk hanimun memang sesuai sangat la. ok done dengan sesi wedding & hanimun yeayyy ! jumpa next entry JOM.






No comments:

Post a Comment