Friday, March 4, 2011

Bior tak beharta janji tak menderita !

assalamualaikum readers..


Ekutkan hati malas ja nak mengupdate tapi bila dengar cita sana sini darah sedikit menyirap untuk post entry ni. 'Bior tak beharta janji tak menderita ! '..

Bila sebut pasal harta or more specific 'duit' memang tak dinafikan penting dalam kehidupan seharian, even nak masok toilet pon kena bayor kan. tapii tak semestinyaa duit adalah segala-galanya.

Aku tersangatlah sentapp & benggang dengan orang yang bangang yang suka memperlekehkan orang lain dengan sesuka hati bapak tiri dia. dah pandang rendah satu hal dahtu nak pelekehkan orang. ok fine la kalau hg kaya,tapi hg tadak hak nak judge orang! orang tak kaya or keja besa2 pon dia guna kudrat dia sendiri.. dia tak mintak even 1 sen pon kat hg. so jangan la nak biadap nak lekehkan orang. biar lah orang tu nak keja receptionist, kerani, technician even cleaner sekali pon dahtu rezeki dia.. rezeki halal.. hg saket kat mana kalau dia tak kaya macam hg.


Aku sangat semak kepala hotak dengan orang2 sebegini rupaa. YA ! Aku ORANG BIASA, taraf hidup yang SEDERHANA & bakal mempunyai tunang yang juga setaraf dengan aku, hanya pekerja biasa & bukanlah seorang ENGINEER mahupun DOKTOR. tapi aku bahagia.!! aku bahagia dengan life aku sekarang ni & insyaAllah dengan life baru aku yang bakal kunjung tiba juga. tapi aku sangat tak paham dengan segelintir minda orang "KAYA" yang kononnya risau takot aku takleh hidup. nak kan aku dapat lelaki yang lebih baik, yang kaya supaya hidup aku lebih terjamin mungkin + aku lak anak tunggal. WTF !! parents aku pon tak kata apa malah restu lagi yang orang lain nak kepoci apasal? semak betol la kan. U noe what ?? pantang tok nenek aku orang nak perlekehkan orang2 yang aku sayang. expecially bakal tunang aku. family dia tak penah nak lekeh2 kan aku even aku ni jenis anak manja, masak pon kurengg pandai lagi...


Aku suka kalau ungkapkan " biar tak kaya asal bahagia, buat apa kaya kalau hati menderita" . . . pada orang2 yang tertentu jauhkan la diri anda dari hidup aku. jaga family sendiri sudah, tayah nak jaga tepi kain orang. Aku nak tunang, kawen pon aku tak mintak 1 sen pon kat hampa,even kalau aku begadoh, becerai apa pon insyaAllah aku tak kacau hidup hampa *tapi mintak simpang la* & setahu aku, aku tak penah kacau hidup2 hampa sejak aku dilahirkan sampai sekarang & hampa pon tak penah peduli pasal susah senang family aku dari dulu. kenapa baru sekarang nak tunjuk rasa KESAH hampa tu?? Tolong la jaga family sendiri. yelaa hampa orang kaya,anak2 suma engineer2 blaka tapi belum tentu hampa bahagia. buat apa kaya kalau tak dak masa yang berkualiti, terkejar sana sini.. biar tak kaya janji selesa & bahagia dikelilingi orang2 tersayang.

Btw, belum ada lagi fakta yang mengatakan orang kaya tak becerai & tak kawen dua tiga bukan ?? so tayah nak judge orang, tengok anak menantu sendiri dulu nanti tak pasai2 anak sendiri kena madu. naya ja.. sekian..


p/s : maaf bagi yang terasa. kelezeran ta dapat dibendung lagi disebabkan rasa kecewa dengan sesetengah pihak. bukan niat nak melezer tapi hanya nak beterus terang.

No comments:

Post a Comment